Dnes
Teplota: 8.8 °C

Úterý, 22.9.2020Mobilní pošta představena v Náchodě

Mobilní pošta představena v Náchodě


Dnes dopoledne představila Česká pošta na svém depu v Náchodě novinku - Mobilní poštu. Jde o novou formu poskytování poštovních služeb prostřednictvím vozidel ČP, které jsou upraveny pro plnohodnotné fungování poštovní přepážky. Představení proběhlo za účasti Jana Hamáčka, 1. místopředsedy Vlády ČR a ministra vnitra, Jiřího Štěpána, hejtmana Královéhradeckého kraje, poslance a starosty Náchoda Jana Birke, který je také členem dozorčí rady ČP a zástupců České pošty Miroslava Štěpána a Martina Vránka.

Co všechno znamená Mobilní pošta České pošty?
Mobilní pošta ČP je forma poskytování poštovních služeb prostřednictvím vozidel ČP, které jsou upraveny pro plnohodnotné fungování poštovní přepážky. Jedná se o zajištění poštovních produktů a služeb v místech, kde je pošta dočasně uzavřena (např. z důvodu výskytu viru COVID 19). V případě, že není nutno nasadit mobilní pobočku jako dočasnou náhradu kamenné pošty, lze ji využít i v oblastech, kde kamenná pobočka není (např. oblasti s menší hustotou poštovní sítě nebo izolované oblasti). Vozidla mají ve spolupráci s obcemi nastavený jízdní řád a pravidelně v daném intervalu, přijedou na stanovené místo, kde poskytují poštovní službu.

Portfolio produktů a služeb primárně vychází z konceptu, aby mobilní pobočka byla plnohodnotnou náhradou kamenné pobočky z legislativního faktoru. Tzn. že mobilní pobočka nabízí kompletní portfolio základních poštovních služeb regulovaných ČTÚ. Dále mobilní pobočka nabízí vybrané komerční poštovní služby (např. příjem a výdej balíku do ruky), vybrané finanční služby a produkty, prodej cenin a zboží a dále vybrané ostatní poštovní služby a služby Poštovní spořitelny.

Jak bude probíhat pilotní provoz a co je jeho cílem?
Pro otestování pilotního provozu byly ze specifických důvodů vybrány následující lokality Královéhradeckého a Moravskoslezského kraje:
-          Královéhradecký kraj (Dobruška + obsluhované obce)
-          Moravskoslezský kraj (Dvorce u Bruntálu + obsluhované obce)
Cílem pilotního provozu je ověření funkčnosti nastaveného provozního procesu obsluhy klientů ČP v praxi, zmapování reakcí klientů ČP ke změně obsluhy a získání datové základny pro další rozvoj této formy obsluhy.

Jak si lze představit fungování Mobilní pošty po úspěšném pilotním provozu?
Mobilní pošta ČP se může stát téměř plnohodnotnou alternací uzavřené pobočky (dlouhodobě uzavřené pobočky, pobočky uzavřené z důvodu krizových situací, rekonstrukce apod.), dále jako zástup běžné absence pošty/pošty Partner (nemoc, dovolená apod.). V případě úspěšného otestování může být Mobilní pošta nástrojem pro rozšíření kontaktních/zákaznických míst ČP s plnohodnotnými službami i v obcích bez poboček.
Ze strategického pohledu se jedná o naplnění opatření vlády v souvislosti s pandemickými opatřeními - (připravenost na 2. vlnu COVID-19) a podpora udržitelnosti a rozvoje venkova.


Mobilní pošta představena v Náchodě Mobilní pošta představena v Náchodě

Mobilní pošta představena v Náchodě Mobilní pošta představena v Náchodě

Další v galerii 16

Další zprávy /

Provoz MěÚ Náchod od 26. 10. 2020


 Úřad:

po    26.10.2020    8-13
út 27.10.2020 10-15
st 28.10.2020 STÁTNÍ SVÁTEK
čt 29.10.2020 ZAVŘENO
30.10.2020 ZAVŘENO
po 02.11.2020 8-13
út 03.11.2020 ZAVŘENO



Objednaní klienti dle objednávkového systému v rámci elektronické obsluhy občana si mohou vyřídit své záležitosti v časech, na které jsou objednaní (příp. budou kontaktováni pro možnost přesunu termínu).

Provoz objednávkového systému zůstane tedy zachován v následujícím období s omezením na uvedené dny, tj. pondělí a středa.

Elektronická obsluha občana

Klienty žádáme, aby při vyřizování svých záležitostí preferovali elektronickou formu.
Pro veřejnost bude otevřena podatelna v budově radnice (Masarykovo nám. 40., přízemí) a podatelna v budově v Zámecké ulici v uvedených časech.