Informace dle zák. č. 106/1999 Sb.
Informace zveřejňované o povinném subjektu podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů
-
1. NázevMěsto Náchod
Masarykovo náměstí 40
PSČ: 547 01 Náchod
tel. +420 491 405 111
fax +420 491 405 298
podatelna@mestonachod.cz
IČO: 00272868
ID datové schránky Město Náchod: gmtbqhx -
2. Důvod a způsob založení
Město Náchod je jednou z obcí, na které se člení Česká republika. Je základním územním samosprávným celkem založeným na základě čl. 99 ústavního zákona č. 1/1993 Sb., Ústava České republiky, ve znění pozdějších předpisů. Základním právním předpisem pro činnost obcí je zákon č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení) ve znění pozdějších předpisů.
Obec je veřejnoprávní korporací, má vlastní majetek. Vystupuje v právních vztazích svým jménem a nese odpovědnost z těchto vztahů vyplývající. Pečuje o všestranný rozvoj svého území a o potřeby svých občanů; při plnění svých úkolů chrání též veřejný zájem. Obec spravuje své záležitosti samostatně - v samostatné působnosti.
Státní správu, jejíž výkon byl zákonem svěřen orgánu obce, vykonává tento orgán jako svou přenesenou působnost.
Na základě zvláštních zákonů vykonávají orgány města Náchoda přenesenou působnost
- vzákladním rozsahu - správní obvod je vymezen územím města Náchoda,
- vrozsahu pověřeného obecního úřadu - správní obvod je vymezen územím obcí Borová, Česká Čermná, Dolní Radechová, Kramolna, Náchod, Nový Hrádek, Studnice a Vysokov,
- vrozsahu obecního úřadu obce srozšířenou působností - správní obvod je vymezen územím obcí Bezděkov nad Metují, Borová, Brzice, Bukovice, Červená Hora, Červený Kostelec, Česká Čermná, Česká Metuje, Česká Skalice, Dolní Radechová, Horní Radechová, Hořičky, Hronov, Kramolna, Lhota pod Hořičkami, Litoboř, Machov, Mezilečí, Náchod, Nový Hrádek, Police nad Metují, Říkov, Slatina nad Úpou, Stárkov, Studnice, Suchý Důl, Velká Jesenice, Velké Petrovice, Velké Poříčí, Vestec, Vysoká Srbská, Vysokov, Zábrodí, Žďár nad Metují, Žďárky, Žernov.
-
3. Organizační struktura
-
4. Kontaktní spojení
Město Náchod
Masarykovo náměstí 40
547 01 Náchod
Telefon: +420 491 405 111
e-mail: podatelna@mestonachod.cz
ID DS: gmtbqhx
Město Náchod
Masarykovo náměstí 40
547 01 Náchod
Telefon: +420 491 405 111
e-mail: podatelna@mestonachod.cz
ID DS: gmtbqhx
Budovy MěÚ Náchod
4.3 Úřední hodiny
Úřední hodiny
4.4 Telefonní čísla
Telefonní čísla
Telefonní seznam ke stažení (pdf)
4.5 Adresa internetové stránky
www.mestonachod.cz
4.6 Adresa podatelny
Podatelna a elektronická podatelna
4.7 Elektronická adresa podatelny
podatelna@mestonachod.cz
4.8 Datová schránka
ID DS: gmtbqhx
-
5. Případné platby lze poukázatZákladní bankovní spojení:
číslo účtu 297890058/0300 u ČSOB, a.s. Náchod
Tento účet použijte, prosím, pouze v případě,pokud ve smlouvě či jiném dokumentu nemáte uvedeno jiné číslo účtu města Náchod.
Vždy, prosím, uvádějte variabilní symbol a do kolonky "Zpráva pro příjemce" vepište účel platby.
Doporučujeme všechny uváděné údaje před odesláním platby pečlivě zkontrolovat.
číslo účtu 325873299/0300 u ČSOB, a.s. Náchod
Vždy uvádějte, prosím,
Vždy uvádějte, prosím,
a) variabilní symbol = rodné číslo poplatníka (na každého poplatníka zvlášť)
b) specifický symbol = číslo bytu, resp. čp. domu
Do kolonky "Zpráva pro příjemce" vepište, prosím, účel platby.
Doporučujeme všechny uváděné údaje před odesláním platby pečlivě zkontrolovat.
Pro provádění všech plateb na účet města Náchod je nutné vždy respektovat platební údaje, které občan od města obdrží ať už ve smlouvě či jiném dokumentu.
Řadu plateb lze provádět v hotovosti či platební kartou v pokladnách Městského úřadu Náchod na adrese Masarykovo náměstí č.p. 40, nebo ul. Němcové č.p. 2020, nicméně město Náchod zásadně preferuje bezhotovostní platební styk.
-
6. IČOIdentifikační číslo: 00272868
-
7.Plátce daně z přidané hodnotyDaňové identifikační číslo (DIČ): CZ00272868
-
8. Dokumenty
8.2 Rozpočet
Rozpočet 2025
- Rozpočet 2025 (pdf/2,5 MB)
- Přílohy rozpočtu 2025 (pdf/2 MB)
- Rozpočet 2024 (pdf/2,5 MB)
- Přílohy rozpočtu 2024 (pdf/2 MB)
- Rozpočet 2023 - ZM_27.02.2023-změna ORG příloha (pdf/2,6 MB)
- Rozpočet 2023 (pdf/2,6 MB)
- Přílohy rozpočtu 2023 (pdf/2,8 MB)
- Rozpočet 2022 (pdf/0,2 MB)
- Změna položek rozpočtu 2022 (pdf/0,2 MB)
- Přílohy rozpočtu 2022 (zip/2,2 MB)
- Rozpočet 2021 (pdf/1,9 MB)
- Přílohy rozpočtu 2021 (zip/5 MB)
- Závěrečný účet 2023(zip/44 MB)
- Závěrečný účet 2022(zip/28 MB)
- Závěrečný účet 2021(zip/35 MB)
Rozpočet 2024
Rozpočet 2023
Rozpočet 2022
Rozpočet 2021
Závěrečný účet:
Závěrečný účet 2023
Závěrečný účet 2022
Závěrečný účet 2021
-
9. Žádosti o informacePodání žádosti
Žádost o poskytnutí informace se podává ústně příslušnému odboru Městského úřadu Náchod (dále jen "MěÚ") nebo jinému orgánu města zde: Budovy MěÚ Náchod.
Není-li žadateli na ústně podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci poskytnutou na ústně podanou žádost za dostačující, je třeba podat žádost písemně.
Písemnou žádost lze podat na adresu uvedenou zde: Budovy MěÚ Náchod.
Písemnou žádost lze podat též prostřednictvím sítě nebo služby elektronických komunikací. Ze žádosti musí být zřejmé, komu je žádost určena, a že se žadatel domáhá poskytnutí informace ve smyslu zákona č. 106/1999 Sb. (dále jen "zákon")
Fyzická osoba uvede v žádosti jméno, příjmení, datum narození, adresu místa trvalého pobytu nebo, není-li přihlášena k trvalému pobytu, adresu bydliště a adresu pro doručování, liší-li se od adresy místa trvalého pobytu nebo bydliště. Právnická osoba uvede název, identifikační číslo, adresu sídla a adresu pro doručování, liší-li se od adresy sídla. Adresou pro doručování se rozumí též elektronická adresa. Je-li žádost učiněna elektronicky, musí být podána prostřednictvím adresy elektronické podatelny podatelna@mestonachod.cz.
Žádost je podána dnem, kdy byla doručena MěÚ.
K podání žádosti lze využít formulář, který je k dispozici zde: Formulář - žádost o poskytnutí informace
Neobsahuje-li žádost výše uvedené náležitosti a adresu pro doručování, případně není-li elektronická žádost podána prostřednictvím elektronické adresy podatelny, není žádostí ve smyslu zákona. Žádost vyřizuje příslušný orgán města nebo odbor MěÚ, do jehož věcné působnosti žádost svým obsahem patří (dále jen "příslušný odbor"). Informace se neposkytují nebo lze jejich poskytnutí omezit v případech stanovených v § 7 až § 12 zákona.
Poskytnutí informace
Příslušný odbor obsah žádosti posoudí a a) brání-li nedostatek údajů o žadateli postupu vyřízení žádosti o informaci, vyzve příslušný odbor žadatele ve lhůtě do 7 dnů ode dne podání žádosti, aby žádost doplnil, nevyhoví-li žadatel této výzvě do 30 dnů ode dne jejího doručení, žádost odloží,
b) v případě, že je žádost nesrozumitelná, není zřejmé, jaká informace je požadována, nebo je formulována příliš obecně, vyzve žadatele ve lhůtě do 7 dnů od podání žádosti, aby žádost upřesnil,
neupřesní-li žadatel žádost do 30 dnů, rozhodne o odmítnutí žádosti,
c) v případě, že požadované informace se nevztahují k působnosti města Náchoda, žádost odloží a tuto odůvodněnou skutečnost sdělí do 7 dnů ode dne doručení žádosti žadateli,
d) nerozhodne-li o odmítnutí žádosti, poskytne informaci v souladu se žádostí nejpozději do 15 dnů od přijetí žádosti nebo jejího doplnění.
Ze závažných důvodů lze lhůtu pro poskytnutí informace prodloužit, nejvýše však o 10 dní. Žadatel musí být o prodloužení lhůty i o jeho důvodech vždy prokazatelně informován, a to včas před uplynutím lhůty pro poskytnutí informace.V některých případech může být poskytnutí informace podmíněno zaplacením úhrady dle sazebníku, který je uveřejněn zde: Sazebník úhrad za poskytování informací Proti rozhodnutí o odmítnutí žádosti lze podat odvolání, a to v souladu s poučením, které rozhodnutí obsahuje.
-
10. Příjem podání a podnětů
- žádost či stížnost, návrh, podnět či jiné dožádání je možné kromě ústního podání na příslušném odboru Městského úřadu Náchod podat písemně na adrese:
Město Náchod
Masarykovo náměstí 40
547 01 Náchod
ID datové schránky města Náchoda: gmtbqhx
- nebo prostřednictvím adresy elektronické podatelny podatelna@mestonachod.cz
Pro pohotové hlášení závad a nedostatků ve městě je zřízena služba: MMS - závady a nedostatky
Další informace lze získat na http://portal.gov.cz
-
11. Předpisy
-
12. Úhrady za poskytování informací
12.2 Rozhodnutí nadřízeného orgánu o výši úhrad za poskytnutí informací
Žadatel o informace může podat na postup při vyřizování žádosti o informaci stížnost, pokud nesouhlasí s výší úhrady sdělené žadateli písemně povinným subjektem před podáním informace nebo nesouhlasí s výší odměny za oprávnění užít informaci na základě licenční smlouvy. V současné době nejsou vydána žádná rozhodnutí nadřízeného orgánu dle § 16a odst. 7 zákona č. 106/1999 Sb.
-
13. Licenční smlouvy13.1 Vzory licenčních smluv
Vzor licenční smlouvy dle § 14a odst. 5 zákona č. 106/1999Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, pokud je k poskytování informací potřebná.
13.2 Výhradní licence
V současné době město Náchod neposkytlo žádné výhradní licence podle § 14a odst. 4 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.
-
14. Výroční zprávy podle zákona o svobodném přístupu k informacím
- Výroční zpráva za rok 2023 o činnosti v oblasti poskytování informací podle ustanovení § 18 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění
- Výroční zpráva za rok 2022 o činnosti v oblasti poskytování informací podle ustanovení § 18 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění
- Výroční zpráva za rok 2021 o činnosti v oblasti poskytování informací podle ustanovení § 18 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění
- Výroční zpráva za rok 2020 o činnosti v oblasti poskytování informací podle ustanovení § 18 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění
- Výroční zpráva za rok 2019 o činnosti v oblasti poskytování informací podle ustanovení § 18 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění
- Výroční zpráva za rok 2018 o činnosti v oblasti poskytování informací podle ustanovení § 18 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění
- Výroční zpráva za rok 2017 o činnosti v oblasti poskytování informací podle ustanovení § 18 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění
- Výroční zpráva za rok 2023 o činnosti v oblasti poskytování informací podle ustanovení § 18 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění
-
Poskytnuté informace podle zákona č.106/1999 Sb.
-
Popisy úkonů orgánů veřejné moci
Popisy úkonů orgánů veřejné moci dle § 2 vyhlášky č. 515/2020 Sb., o struktuře informací zveřejňovaných o povinném subjektu a o osnově popisu úkonů vykonávaných v rámci agendy, naleznete na Portálu veřejné správy.
-
Formuláře
-
Opravné prostředky
Opravné prostředky se podávají prostřednictvím toho orgánu města, který napadené rozhodnutí vydal, a to ve lhůtě a způsobem stanoveným zvláštními právními předpisy.
Součástí konkrétního rozhodnutí je poučení, ve kterém je uvedeno, zda je možné proti rozhodnutí podat odvolání, v jaké lhůtě je možno tak učinit, od kterého dne se tato lhůta počítá, který správní orgán o odvolání rozhoduje a u kterého správního orgánu se odvolání podává.
Pro podání opravného prostředku není stanoven žádný formulář.