Pojmenování (název) životní situace |
Žádost o vydání prvního OP (v 15 letech) |
Základní informace k životní situaci |
Před vstupem k odbavovacím přepážkám je nutné navolit na dotykové obrazovce službu, kterou občan potřebuje (dotyková obrazovka je umístěna ve vestibulu naproti nápojovému automatu). Zařízení vydá lístek s pořadovým číslem. K vyřízení potřebných záležitostí bude občan vyzván zvukovým signálem a upozorněn na hlavním displeji na číslo přepážky, kde bude jeho žádost zpracována. Upozorňujeme i na možnost internetového objednání, které najdete na internetových stránkách města Náchoda - Elektronická obsluha občana.Prostřednictvím tohoto modulu si můžete objednat obsluhu u příslušného okénka na určitý den a hodinu. Abychom však neznevýhodnili klienta, který čeká ve frontě bez internetového objednání, může se ke každému okénku objednat na každou hodinu jen jeden jediný člověk. Zbytek kapacity okénka je určen pro klienty, kteří přišli bez objednání. |
Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.) |
Zákonný zástupce - musí přijít společně s dítětem (před dovršením 15 let). Po dovršení 15 let může se žadatel dostavit bez zákonného zástupce. |
Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace |
Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace |
Návštěvou u příslušného úřadu. |
Na které instituci životní situaci řešit |
Odbor správní Oddělení EO, OP a CD pracoviště MěÚ Náchod, Němcové 2020 (vedle polikliniky) informace na tel. číslech: OP - 491405159, 491405160
Pracovní doba: Pondělí, středa 8.00 - 17.00 hod. Úterý, čtvrtek 8.00 - 14.00 hod. Pátek 8.00 - 11.00 hod. |
Jaké doklady je nutné mít s sebou |
1. OP zákonného zástupce - musí přijít společně s dítětem |
Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici |
Formulář je vyplněn pracovnicí úseku OP |
Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit |
Správní poplatek 50 Kč před dovršením 15 let. Po dovršení 15 let bez poplatku. |
Jaké jsou lhůty pro vyřízení |
Hotový OP vyzvedává žadatel osobně s rodným listem nebo cestovním dokladem. Zákonná lhůta pro vyhotovení OP je 30 dnů od podání žádosti Platnost OP 5 let - osoba mladší 15 let, platnost OP 10 let -osoba starší 15 let
|
Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace |
Další účastníci postupu nejsou stanoveni. |
Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány |
Elektronická služba, kterou lze využít |
Tuto situaci není možné řešit zasláním žádosti elektronickou poštou. |
Za správnost návodu odpovídá útvar |
Odbor správní Oddělení EO, OP a CD pracoviště MěÚ Náchod, Němcové 2020 (vedle polikliniky) |
Popis byl naposledy aktualizován |
16.3.2015 |
Datum konce platnosti popisu |
Konec platnosti návodu není stanoven. |
po | 8.00–12.00 a 13.00–17.00 |
út | 8.00–14.00 |
st | 8.00–12.00 a 13.00–17.00 |
čt | 8.00–14.00 |
pá | ZAVŘENO pro veřejnost, zpracování agendy |
po | 8.00–12.00 a 13.00–17.00 |
út | 8.00–14.00 |
st | 8.00–12.00 a 13.00–17.00 |
čt | 8.00–14.00 |
pá | ZAVŘENO pro veřejnost, zpracování agendy |
po | 8.00–12.00 a 13.00–17.00 |
út | pouze klienti objednaní online |
st | 8.00–12.00 a 13.00–17.00 |
čt | pouze klienti objednaní online |
pá | ZAVŘENO pro veřejnost, zpracování agendy |
V ostatních dnech a v odůvodněných případech je možné se telefonicky nebo emailem domluvit, případně objednat prostřednictvím příslušného vedoucího odboru. Vedoucí odborů - kontakty
Klienty žádáme, aby při vyřizování svých záležitostí preferovali elektronickou formu. Pro veřejnost bude otevřena podatelna v budově radnice (Masarykovo nám. 40., přízemí) a podatelna v budově v Zámecké ulici v uvedených časech.
po | 8.00–12.00 a 13.00–17.00 |
út | 8.00–14.00 |
st | 8.00–12.00 a 13.00–17.00 |
čt | 8.00–14.00 |
pá | ZAVŘENO pro veřejnost, zpracování agendy |
po | 8.00–12.00 a 13.00–17.00 |
út | 8.00–14.00 |
st | 8.00–12.00 a 13.00–17.00 |
čt | 8.00–14.00 |
pá | ZAVŘENO pro veřejnost, zpracování agendy |
po | 8.00–12.00 a 13.00–17.00 |
út | pouze klienti objednaní online |
st | 8.00–12.00 a 13.00–17.00 |
čt | pouze klienti objednaní online |
pá | ZAVŘENO pro veřejnost, zpracování agendy |
V ostatních dnech a v odůvodněných případech je možné se telefonicky nebo emailem domluvit, případně objednat prostřednictvím příslušného vedoucího odboru. Vedoucí odborů - kontakty
Klienty žádáme, aby při vyřizování svých záležitostí preferovali elektronickou formu. Pro veřejnost bude otevřena podatelna v budově radnice (Masarykovo nám. 40., přízemí) a podatelna v budově v Zámecké ulici v uvedených časech.